lördag 29 september 2012

Melodikrysset V39/2012

God Lördagsmorgon. Göteborg uppehåll efter en regnig natt och 12 grader.
Hoppas Eldeman har ett lite svårare kryss än de senaste veckorna, dock inte så svårt så jag inte kan lösa det...
På denna blogg ligger nu 104 rätta kryss tillbaka. Detta kryss blir nr. 105, vilket betyder att vi är inne på år tre!


V6. Leander (Zarah) "Matroser Ohoj"
L1. Adolphson (Olle) (Trettiofyran) (Orginal av Stuart Hamblen)
V5. Du-Är-Min-Man
L4&L2. Markus+Krunegård "Hela livet var ett disco"
V4. Min (Min Soldat)
V11. Nordman "När en man fått nog"

Nyheter

L7&V10 Lena + PH "Vart tog du vägen"
V7. Lars (Forsell) "Snurra min jord" Här med Plura.
L8. Rap (Povel Ramel och Wenche Myhre) "Jag diggar dig"
V9. Stråke (Air)
L3. Tider (Gyllene Tider) "Jag går och fiskar"

Kryss nr. 105 avklarad

Tack för denna lördag - ha en skön vecka.

13 kommentarer:

  1. Lugn Arbrå-Lasse hjälper dig. (nyligen instressad)

    SvaraRadera
  2. Tjejerna på dia.... Redo

    SvaraRadera
  3. Kan det vara Sarah Leander. Diagissning

    SvaraRadera
    Svar
    1. lurig stavning på Olles efternamn

      Radera
  4. Sköterskan herr D säger: Markus Krunegård.

    SvaraRadera
  5. Magkänsla från Lasse

    SvaraRadera
  6. Hej på er, strul med min stationära dator, får springa mellan den och denna bärbara....

    SvaraRadera
  7. Man blir hungrig av dialys. Nu kommer lunchen. Hej & tack för idag.

    SvaraRadera