måndag 10 september 2012

Melodikrysset V37/2012

Detta var nog det tidigaste inlägget på "krysset". Idag är det bara måndag och krysset är inte fören på lördag..
Men här har ni ett olöst kryss (Lasse du kan väl lösa det under veckan)


Då var det lördag igen. Göteborg har sol och 13 grader.

V4. Majs (Popcorn)
L5. Jinder (Åsa) "Rör vid min själ"
V9. Broar "Under broarna i Paris"
V6&L9. Rumba & Balders "Rumba i Balders hage"
V14. Anders (Glennmark) "GES" (En jävel på kärlek)
L11. Ida (Idas sommarvisa)
V10. China (I en roddbåt till Kina) "On a slow boat to China "

Paus

L1&L4. Veronica & Maggio "Det ekar över hela staden"
V1&V7. Vårat & Gäng
V8. Nils (Landgren) (Lill Lindfors och Nils Landgren med "Den blommstertid nu kommer")
L2&L13. Ramel & Is (Povel) "Varför är det ingen is till punchen"
L3. Tjat (Egon Kärrman) "Bla bla bla"
V13&L12 Idag & Jag (Just idag är jag stark) Kenta


Och så här ser det ut löst!




15 kommentarer:

  1. Nu är vi redo på dialysen uppe i norr. Är ni där?

    SvaraRadera
  2. Oj, nu är Lasse med efter en snabbtur till ICA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt med kaffe. Tänkte skicka in snart. Hämtade tidningen i morse och vad vad låg i postlådan? Jo, Ett vykort från Anders Eldeman som svarade på en fråga som mailade honom om ett inspelningsdatum på en "stenkaka". Kul Tyckte jag. Lasse

      Radera
  3. Du verkar vara på hugget idag

    SvaraRadera
  4. Vi trycker väl i RAMEL på L2

    SvaraRadera
  5. Avrundade med Kenta. Väl enkelt igen. Vi delar på Melodikryssbrickan, jag har såg i garaget. Trevlig helg Lasse Arbrå

    SvaraRadera
  6. Idag o jag. Just idag är jag stark . Kenta tror vi på dia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lasse hälsar även till er i Boden(tror jag det var)

      Radera
  7. Kom ihåg ett hörn till oss norrut. Idag är vi tre så det blir väl bara flisor av den brickan. Hej och trevlig helg från oss.

    SvaraRadera
  8. Lyssnar ofta på "Just idag är jag stark" men kunde inte höra att det var den låten

    SvaraRadera