torsdag 4 oktober 2012

Melodikrysset V40/2012

Hej på er alla.
Just nu är jag inne på internet men min router krånglar så jag vet inte om jag har internetuppkoppling på lördag. Får min nya router först i början av nästa vecka. Hittar ni inte svaren här på lördag så kommer det så fort jag fått min nya router... Vill ni ha svaren med en gång så gå med i Melodikryssets vänner på facebook.

Nu var det lördag igen och än så funkar routern. Vädret i Göteborg är en solig höstdag med 18 grader i solen. Förutom krysset så skall jag i dag gå och titta på förhoppningsvis Svenska mästarna i fotboll 2012, HÄCKEN!! (är Gais:are i botten) Kl. 14:00 så möter Häcken Syrianska på Rambergsvallen.

30 minuter kvar...


Då kör vi.

L13&L3. Di + Sma (Di sma undar jårdi) "Snabbköpskassörskan"
V13. Den "Den första gång jag såg dig" (Birger Sjöberg)
L6. Numminen (M.A)
V8. Ensam "Are you lonesome tonight"
L4&V1. Lalhe + Tomas-Ledin "Bjurö Klubb"
L2.&V12. Mantovani+Trapp (Annunzio Paolo, Orkesterledare. Familjen von Trapp, Sound of music)
V14. Miss-Li "My heart goes boom"


Paus

L10. Spis (Plättlaggen)
V7. Måns (Zelmerlöw) "Cara mia"
V11. Grenen "Två små fåglar på en gren"
V9. Uno (Svenningsson) med Sonja Alden "Du är en del av mig"
L5. Dansar (ABBA- Dansing Queen)
L1. Timbuktu "Snart tystnar musiken"


Tack för idag

12 kommentarer:

  1. Ligger en sprillans ny Telia-router här.
    Du får köpa den för 25:-
    Arbrå-Lasse

    SvaraRadera
  2. Även vi på dia är på plats. Morrn

    SvaraRadera
  3. Var är Lasse. Vi vill ha orkestern. :) hit till dia.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken orkester?

      Radera
    2. Kan väl släppa ett litet "scoop". Sedan 14 år har jag varit kompmusiker till Arne"ROSEN"Qvick som dessutom fyller 75 år just idag.
      Hör av er om ni är intresserad av underhållning. M.V.H. Lasse

      Radera
    3. Min första egna skiva var just "Rosen".....

      Radera
  4. å så trycker vi in Timbuktu på L1.

    SvaraRadera
  5. Tack för idag. Även jag har en fritidsmusiker hemma. Ryms inte mycket möbler hos oss. Hej från oss på dia.

    SvaraRadera