lördag 1 september 2012

Melodikrysset V35/2012

God lördagsmorgon. Här i Göteborg så är det en solig dag, lite kyligt i skuggan men 24 grader i solen, klarblå himmel med en lätt slöja av vita molnsträngar.

Hoppas att Lasse och "Tjejerna i norr" är med (Lasse är en jäkel på att lösa krysset en kvart innan, troligen har han löst hela krysset redan)

Vill ni inte gå in på denna blogg och få hjälp, så gå med i "Melodikryssets Vänner" (Facebook) där är det 150 personer som hjälps åt att lösa krysset varje vecka, varav en är jag.


Uppkopplings problem....

L1&L6. ET & Loa (Evert Taube och Loa Falkman) "Fritiof i Arkadien"
V5. Miller (Glenn)
L3. Timoteij (Kom)
V8. Atlanten (Tommy Körberg) "Guldet blev till sand"
L7. Gnägg (Gamle Svarten)
L4&V13. Evert & Ljusberg
L10. As "As time goes by"

Paus - Kaffe

L11. Se (Se på mig)
L2. Sten (Vita Stenen)
V3. Teaterbåten "Old man river"
V9. Vila (vid denna källa) Carl Michael Bellman
V12. Gula (Pavijongen)

Syns om en vecka.

2 kommentarer:

  1. Löste(fyllde i)krysset efter hemkomst från Östersund.(hjälpte min dotter att flytta, snyft).
    Svårighetsgraden låg på ca.4
    Ha det bra, Arbrå-Lasse

    SvaraRadera
  2. nja, max en 3:a. Svårast var signaturen till Vita Stenen. Men har man TEN så var det ju inte så svårt att lista ut Vita Stenen. Tråkigt med din dotter, min är 16 så jag har några år kvar...

    SvaraRadera