lördag 26 mars 2011

Melodikrysset 12/2011

Hej alla bloggmelodikrysslösare.

Idag så var jag tvungen att köra min dotter till körövningen (inte köra bil utan sjunga) inför morgondagens konsert (Låt stå eller är det inte sant så drömmer jag) och min son till GAIS gården för match mot Säves A-lag (16 åringar mot "gamla gubbar"). Så jag satt ensam i bilen uppe vid Delsjön (Gaisgården) i vårsolen och löste krysset.

Så här ville Anders att vi skulle svara på hans 16 frågor.
Vi började med V10. Förnamnet på den artist som sjöng "Swing it magistern" Var ju så klart ALICE Babs.

V9. Musik ur en Svensk komedifilm om en sport, vilken? Det var mycket "Skottskmusik" så då tänkte jag direkt på "Den ofrivillige GOLFaren" med Lasse Åberg

Dagens första dubbel kom sen, L1&L7. Här sjung Cornelis Wreesvijk på Holländska eller heter det Nederländska, eller Flamländska, vet faktiskt inte. Han sjöng i alla fall "SOMLIGA går i TRASIGA skor".

V8. Var utspelars sig detta, något geografiskt "Fjäril Vinga Syns På HAGA"

L5. Åhhh, den absolut bästa Svensktoppslåt nånsin "Lyckliga Gatan" med ANNA-LENA Löfgren.

V12. Visa från senvintern "Sov Du Lilla VIDEung Än Så Är Det Vinter"

L11. Från melodifestivalen 2009. E.M.D (Erik, Mattias och Danny) med "Baby Goodbye"

Dax för lokala nyheter

V13. Frankie Boy (Frank Sinatra) med "On The Sunny Side Of The Street" orkesterledaren var Billy MAY.

1916-2004

Och här ville Anders ha en trippel L4, V1&L2. Två ord ur titeln och vilket instrument spelade? "VÅR SISTA Dans" spelades av en SAXOFON.

V6. En Svensk upphovsman, här hade jag redan fyllt i "Max Hansen" den Danske sångaren/skådespelaren, men men här skulle ju MAX MARTIN in, här med "I Kissed A Girl" (Katy Perry)

L3. Var skall viloplatsen vara? och vi fick höra "Sov På Min Arm" som då blir ARMEN.

V4. Första ordet ur titeln "VI äro musikanter"

V14. Ett tvådelat artistnamn, LADY GAGA här med avslutnin´gs låten för idag "Alejandro"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar