lördag 19 mars 2011

Melodikrysset 11/2011

Hej.
Idag var vi tre personer som hjälptes åt att lösa krysset (plus min son Tobias som kom ut i köket och sa "Namn" L5. När vindarna viskar ditt namn) Annars så var det jag, min fru och "Faster".
Så här gick det i alla fall.

V1. BERGHAGEN och Plura sjöng Cornelis låt "Somliga går med trasiga skor"

L5. "När vindarna viskar ditt NAMN" med Roger Pontare, som min son tog.

V7. Hasse Alfredsson här ihop med TINA Ahlin.

L7&L10. THORE Skogmans barnvisa "DET var en gång en målare"

V13. Gruppen KENT med "Ismael"

L4&V14. "Då går vi till Maxim" blir , ur operetten "GLADA Änkan"

L1. Efternamnet på Linda BENGTZING som framförde årets bidrag i melodifestivalen "É det fel på mig" och ja, hon kom ju sist i finalen.

PAUS

V8.  Från musikalen "My Fair Lady" med låten "Med En Liten Gnutta Flax. Synonym till flax är TUR.

L2. RIKARD Wolff med "Det Sitter En Pojke På Månen"

V9. Amy DIAMOND med "Up"

L3. Revystjärna Peter Flack alterego HJALMAR sjöng "Mugge Bigge"

Mugge bigge, Mugge bigge
tuff tuff tuff
mahogny skrov med
ruff ruff ruff
Mugge bigge, Mugge bigge
tuff tuff tuff
Det är min sjömanssång
Själv jag styr så skummet yr
vågorna plaska och vinden viner
Mugge bigge, Mugge bigge
tuff tuff tuff
Det är min sjömanssång.
(Hittar tre namn till denna text Charles Redland, Sune Mangs och Povel Ramel)

V6. NIKLAS Strömstedt "Kärleken vet" åter i ropet efter "Stjärnorna på slottet" och "På spåret"

 


V11. Första ordet ur titel "IN the mood" en utav Glenn Millers låtar.

L12. "Alla skall BADA" med Galenskaparna

Så då var alla 16 frågorna besvarade, rätt som vanligt.

Skriv ut, klipp ur och skicka in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar