lördag 16 maj 2015

Melodikrysset V20/2015

Oj... redan vecka 20.. hmm, inte så långt kvar till julkrysset då... ;) Idag så skall jag träffa ett gäng från Melodikryssets Vänner som också är med i min Facebooksgrupp "V75 FacebooksVinnarna" Vi träffas för första gången och skall tillbringa en dag på Åby travbana, skall bli kul. Göteborgs vädret +9° och gråmulet, men det blir nog en bra dag i alla fall.

----

V10. Namn "When spirits are calling my name" (När vindarna viskar mitt namn) (Roger Pontare)
L4. Naken "Nudistpolkan"
V1. Alma-Cogan "Tennessee Waltz"
L3. Offenbach
L2. Mariette "Don´t stop believing"
V11&V7&V13. Söta + Fröken + Cecilia "Balladen om Fredrik Åkare och den söta Cecilia Lind"

Nyheter

L1. Andersson (Jessica) "Can´t hurt me now"
V14&V8. Ni + Se "Vill ni se en stjärna, se på mig"
V6. Darin "Astrologen"
L5. En " En valsmelodi" (Tomas Blank)
V9. Reed (Lou) "Walk on the wild side"
L12. Mia (Mamma Mia) "Our Last Summer"


10 kommentarer:

  1. Morsning Arbrå +10 hälsar. Vet du om Offen Bach var brorsa med Johan Sebastian?(gammal musikvits)

    SvaraRadera
  2. L1. Andersson. Benny ska väl med som vanligt.

    SvaraRadera
  3. Vi trycker väl in Rhen på V9. Kan inte bli så mycket annat.

    SvaraRadera
  4. Mama MIA va fel

    SvaraRadera
    Svar
    1. den var "rolig" jag som redan fyllt i Fia (känner du Fia Karlsson...)

      Radera
    2. Du menade väl Jansson. Överkomligt som vanligt. Ha det gött. Lasse.

      Radera