lördag 9 maj 2015

Melodikrysset V19/2015

God morgon från ett vårgrönt Göteborg. +10° och en behaglig bris, dock lite gråblå himmel. Funkar utmärkt att sitta på altan med morgonkaffet i alla fall. Om en stund så kör vi krysset som vanligt och därefter så tänkte jag sätta sjuan på hästarna och helst vara ensam om den....

--------

L7. Monica (Zetterlund) "Stick iväg Jack"
V7. Mio "Mio min Mio"
V11. Cher "Dark Lady"
L3 & L5. Mark + Knopfler "Beryl"
V8. Luffen (Rasmus på Luffen)
L4. Saxofon "Tre Gringos" (Just D)

Nyheter men slut på kaffet...

V10 & V3. Van + Morrison "Brown Eyed Girl"
L9 & L10. Nu + Vi "Nu skall vi vara snälla"
V6. Rednex "Cotton eye Joe"
V12. Juni. "En kväll i Juni"
L2. Don (McLean) "American Pie" med Madonna
L1. Fridolf "Lilla Fridolf och jag"


2 kommentarer:

  1. Något enkelt idag. Hästar är väl såna med fyra ben va? Själv har jag tillräckliga problem med tvåbenta fotbollsspelare. Lycka till. Å du, nu har jag sett brickan i verkligheten. Får knappt plats två kaffekoppar på den. Lasse +10, växlande molnighet hälsar-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad konstigt...svarade på ditt inlägg igår men jag ser inte att det finns här...Ja det var ovanligt lätt idag (igår) men mycket bra musik. Behövde inte googla en enda gång..

      Radera