lördag 26 oktober 2013

Melodikrysset V43/2013

Hej och välkommen till Melodikryssbloggen. Här i Göteborg har vi en riktigt gråmulen, blåsig höstdag med 13 plusgrader. Här kommer svaren till krysset att dyka upp, det jag inte kan själv tar jag hjälp av https://www.facebook.com/groups/111127618928101/ Melodikryssets Vänner på Facebook.


-----
L3 & V6. Rosa + Svensson "Rosa på bal" Evert Taube och Barbro "Lill-Babs" Svensson
L2. Bieber (Justin) "I would"
V1 & V5. Webber + Sir "Memory" ur Cats Andrew Lloyd Webber adlad till Sir.
L5. Snoddas (Gösta Nordgren) "Skogsflanören"
V7. Oden "Schottis på Valhall"
L4 & L12 Green + Day "Kill the DJ"

Sport och nyheter.

L10 & V8. Anne + Lie (Rydë) med Svante Thuresson "Första gången"
L1. Westlife "If I Let You Go"
V11. Fyra "Four Brothers"
V13. Ernman (Malena) "Min plats på jorden"
V14. Sway "Sway with me"
V9. Rolandz "Nu är det lördag igen"




10 kommentarer:

  1. Kul att få börja i Järvsö, hälsingland. Arbrå +6 hälsar

    SvaraRadera
    Svar
    1. inte riktigt. Ont som f-n i leder. går bra att sitta vid datorn. Oj nu blev det hälsingland igen(snoddas). Jag bor bredvid huset där han föddes 1926

      Radera
    2. o, ja. Var med och kompade honom när jag var yngre.

      Radera
  2. Har inte chansat ännu men jag tror på ernman och sway

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj 2 rätt. kan väl kanske bli ricardo på slutet.

      Radera
    2. felchansat.. lagom trevligt kryss idag tyckte jag. Trevlig fortsättning.

      Radera
    3. Samma önskar jag dig, syns nästa lördag

      Radera