lördag 19 oktober 2013

Melodikrysset V42/2013

Då var det dags att ta sig an kryss nr. 42. Hösten känns verkligen i dag, vi har +8 grader och riktigt grått.
Sitter och lyssnar på "Ring så spelar vi" och saknar faktiskt Lisa Syrén (Carin Götblad är gäst programledare) Tror jag börjar bli gammal, tycker inte om förändringar, framför allt inte på lördagsförmiddagarna. En lördag skall innehålla "Da Capo", "Ring så så spelar vi", och såklart "Melodikrysset" med original programledarna. Junior hade gärna fått utgå och så kunde man peta in det gamla "Dig skall vi fira" efter Melodikrysset. Det hade varit en go lördag.

-----

L10. Adele "Skyfall" (James Bond)
V11. Den "Den första gång jag såg dig"
V12. Jazzgossen
V1 & L8. Pärlfiskarna + Bizet (Georges) med Jussi Björling (Au Fond Du Temple Saint)
L2. Rik "Tänk om jag hade pengar" (If I Were A Rich Man)
V5. Takida "You learn"

Kaffe

L1. Peter (Le Mark) "Mellan en far och en son" (av Mauro Scocco)
V7. Rebecka (Törnqvist) "Till Havs"
L3. Isaak (Chris) "Wicked Game"
L9. Ansikte (Mitt lilla fejs och ja)
L4 & V13 Kim + Mats (Larsen, Ronander) "Gör mig lycklig nu"
L12. Jim (Reeves) "He´ll have to go"
V6. Mia "Mamma Mia"

Då var denna lördag till ända...

8 kommentarer:

  1. Vilka sunda åsikter på lördagmorron tycker Arbrå -1 men snöfritt.
    Nu vill vi ha nåt å bita i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig. Skall vi starta en insamling för att återinföra "Dig skall vi fira" ;)

      Radera
    2. har för mig att programmet hette "det skall vi fira". Nostalgi är kul.

      Radera
  2. Lugnt hittills. Blev du inge travrik förra helgen? Självska jag hämta 239:- på lången efter programmet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. spelade för 2200 "vann" 1600 förlust med 600:-

      Radera
  3. Jag tror på moa lignell för att få något klurigt i programmet

    SvaraRadera
  4. FELCHANSAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera