lördag 27 oktober 2012

Melodikrysset V43/2012

Då var det snart dax för kryss nr 43 vilket betyder att vi har hunnit till vecka 43, bara 9 veckor kvar på detta året....... snart dags att planera menyn för nyårssupén. I dag har vi i Göteborg vår första frostnatt, Gräset är inte längre grönt utan vitt av frost, men tempen är bara på -1.

Dax att ta fram barnet i er... barnkryss i dag.


V1. Bamse "Dunderhonung" (Sommartider)
L1. Bä-Bä (Bä, bä vita lamm)
L2. Markoolio "Svensk sommar extra allt"
V14. Fioler. "Gärdebylåten"
L9. Olof (Palme)
V8+V11+V5. Mors+Lilla+Bär "Mors lilla Olle"
L3. Eric-Saade "Hotter than fire"

Rast

V6. Ida "Idas sommarvisa"
L4. Pappa "Brevet från lillan"
L13+V4 Lena+PH "Vem om inte jag"
V12. Ploga "Se det snöar"
V10. Apansson (Trazan Apansson) "Dom har inga bananer"
L7. Nilsson (Herr Nilsson) "Här kommer Pippi Långström"
V7. Nu "Stockholm i mitt hjärta"


Hoppas på ett kryss som är värt namnet nästa lördag...

22 kommentarer:

  1. Nu är Lasse på hugget efter däckbyte och lövkrattning.

    SvaraRadera
  2. Flickorna på dia har tagit fram barnasinnet. Nu kör vi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan bli tufft idag. Hoppas era barnasinnen kan vara till hjälp. Lasse

      Radera
    2. I dag blir det svårt, alla mina tre barn är ute... ingen hjälp där inte.

      Radera
    3. Ska vi ödsla en härlig Höst-Lördag på det här. Tror jag går på loppis och köper ett badlakan. lasse

      Radera
  3. Lite nörd är man trots allt.

    SvaraRadera
  4. Vi på dia ligger där vi ligger så vi kryssar på. Undran från kamraterna om det är barnbiljetter som är priset.

    SvaraRadera
  5. Stämmer med Eine-Kleine(nachtmusik Mozart)kan inte vara sant.

    SvaraRadera
  6. Glöm eine kleine. Skriv in Eric Saade istället

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. Varför? Är det problem med svaren? HA, HA

      Radera
    2. Medhåll från dia. Eldeman har inte riktigt hittat fram.

      Radera
    3. Nä, men han har bra betalt för att leka.

      Radera
    4. Eldeman har förstört min lördag.....

      Radera
    5. Ska vi skicka in en gemensam skadeståndsanmälan?

      Radera
    6. Jag skall i alla fall inte skicka in krysset, skulle inte förvåna mig att man vinner när det är "barnomgång"

      Radera
  8. Deppa inte. Nu blir det lunch på dia. Ses nästa lördag. Sen blir det Teneriffa för "stackars" mej. Hej och kram till alla

    SvaraRadera
    Svar
    1. och frukost här, ni ligger lite före mig. Ha en skön semester. (Hur gör du med dialysen nästa lördag)

      Radera
    2. TACK alla för idag. Ha de gött. Lasse

      Radera
    3. Nästa lördag hemma. Sen blir det spansk dialys i två veckor.

      Radera