lördag 25 april 2015

Melodikrysset V17/2015

God morgon och välkommen till Melodikryssbloggen. Mina lördagsförmiddagar så sitter jag här och lägger upp rätt (förhoppningsvis) svar till Eldemans frågor. Samtidigt så driver jag Sveriges största Facebookgrupp för oss Melodikryssare, där får jag den hjälp jag i bland behöver för att kunna lägga upp rätt svar här. Melodikryssets Vänner som gruppen heter fyllde 5 år i går. Ni är välkomna att gå med i gruppen, Tryck på den gula bilden till vänster, den med tummen så blir ni länkade dit.

-------

V16 & V3. Måns + Zelmerlöw "Heroes"
L10. Utan (dig)
V9. Tur (med en gnutta flax)
L5 & V8. Evert + Anna (Taube och Anna-Lotta Larsson) "Ellinor Dansar"
L4. Lyssna "Listen of your heartbeat"
V7. Lasse-Åberg "Sällskapsresan"

Nyheter

L1 & L6. We + World "We are the world"
V11. De (Niro, Robert) "Blue Moon"
L2. Blåbär "Mors lilla Olle"
L12 & L14. Om + Elin "Drömmen om Elin" "Muistojen Kalla med Pekka Himanka"
V13 & V15. In + Min "Titta in i min lilla kajuta"
L3. Zelmani (Sophie) "Everywhere"


5 kommentarer:

  1. arbrå +6 med datorkrångel hälsar.

    SvaraRadera
  2. blåbär, zelmani, in, dyker nog upp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför skall jag sitta och lyssna på Eldeman, jag kan ju få svaren från dig dagen innan :) Ha en go vecka

      Radera