lördag 1 november 2014

Melodikrysset V44/2014

Då var det lördag igen och snart dags för ett nytt kryss. Här i Göteborg så är det en riktig tråkig höstdag, grått och disigt, vått i skog och mark men just nu ingen nederbörd och tempen visar +10°.

---------

L1 & V13 & L4. Holiday + Bess + Porgy (Billie) "Summertime"
L11. Spis
V9. Anna (Bergendahl) "This is my life"
L10. No (Dr. No) "Under the mango tree"
L14. Gun (Top Gun) "Take my breath away" (Berlin)
L2 & L12. Peer + Gynt "Morning"

Nyheter och kaffe

L5. Dion "Drive all night"
V7. Israelsson (Cacka) "Muskrat Ramble"
V17 & L8. Svinnsta + Skär (trodde det stavades Svinsta Skär)
L3 & L3. En + Livet (Livet är en schlager) "Annars vore jag inte jag"
L15. Av "Av längtan till dig" (Lars Roos)
V6. One-Direction "Best Song Ever"


6 kommentarer:

  1. Morsning. Arbrå har inga grader alls. Prick 0. Nu kör vi.

    SvaraRadera
  2. Kom att tänka på att under min tid i Gävle bodde jag granne med en man som var segelentusiast och gillade Billie Holiday. Därför döpte han båten till "Håll-I-Dig". Kul tyckte jag då.

    SvaraRadera
  3. Apropå Svinnsta skär. Låten döptes från början till Svista skär. Lite googling idag, kul.

    SvaraRadera