lördag 17 maj 2014

Melodikrysset V20/2014

Då har vi hunnit fram till den 17 maj, Norges nationaldag men också Melodikrysset nr 20. Snacka om att tiden går snabbt, redan vecka 20!! Denna vecka sitter jag på ett hotellrum i Stockholm och löser krysset. Jag , min fru och ett annat par är här för att i kväll gå på" Priscilla Queen of the desert" på Göta Lejon. I går gjorde vi ett besök på ABBA Museet.

------
Data problem. Krysset kommer senare i dag eller under morgondagen...
L1. Andersson (Lena) "Är det konstigt att man längtar bort nån gång"

V12 & V15. Sol + Över (Klara) Film med Edward Persson

L2. Trollflöjten

L3. Nu (tändas åter ljusen över min lilla stad)

V1. Anton-Ewald "Beggin"

L4. We-Are (the world)

V9. Rullgardin (Pippi, Tommy och Annika)( Pippi Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump)

Stockholmsnyheter och med i matchen igen..

L6. Darin "Mamma MIA"

L8 & V13. Egypten + På "Döden på Nilen" (Agata Christies bok och film)

V7. Dion (Céline) "Water and a flame"

V11. Er "Der er et yndigt land" Danmarks National hym

L10. Druva (Tommy Körberg) "En som du" Originalet "Red, red wine"

V14. Ute (blåser sommarvind) (Samuel Hedborn)

L5. Loa (Falkman) "Delilah"


Får lägga in resten i morgon

1 kommentar:

  1. Låter hur trevligt som helst. Själv har jag sonen i Paris för att se Zlatan och grabbarna lyfta bucklan idag. Tyvärr för klen för att haka på. Inte en Norgefråga än på krysset. Lasse +20 Arbrå hälsar.

    SvaraRadera