lördag 6 juli 2013

Melodikrysset V27/2013

Detta är väl för många första lördagen på semestern. Det är bara att gratulera, vilken kanonstart ni får angående vädret. Göteborg strålar av sol och det verkar resten av landet också göra. +19 grader och en lätt bris. Min semester är tyvärr slut nu, men jag är ledig denna helg i alla fall.

Så ut och sätter på altan/balkongen/gräsmattan och lös veckans kryss.

https://www.facebook.com/groups/111127618928101/
Gå med i bästa facebookgruppen. Melodikryssets Vänner.


-------

L2. Texas "Bästa lilla horhuset i Texas" Dolly Parton (A lil ole bitty pissant country place)
V1+V3+V13. Mot + Alla + Vindar (TV-serie om Engelska fångar i Australien)
L1. Mamma "Mamma är lik sin mamma" här på Finska
L10+L11. Sov + Min "Sov på min arm" och här på Spanska (Nocturne av Katia Cardenal)
V10. Simon "Mrs. Robinson" (Paul Simon & Art Garfunkel)
L4. Lärarinna (Owe Thörnqvist)

Paus

L5. Alicia (Keys) "Try sleeping with a broken heart"
V6. Lin "Nu skall vi skörda linet idag"
V8. Alsterlind (Bengt) Hajk. "Tiller Girls"
L9. Darin "Astrologen"
V12. Olin (Mats) "Jag tror på sommaren"
V7. Max-Martin


I dag var det lite för lätt. Tack och hej på er. Ha en skön semester!



------

2 kommentarer: