lördag 18 maj 2013

Melodikrysset V20/2013

Då har sommaren kommit, undra om den stannar längre än de tio dagar som var i fjol. 24 grader, sol och en liten bris. Träden har nu klätt sig i grönt och det kommer nog att bli årets första gräsklippning i dag, om jag hinner med det.
Det kommer att bli en "tuff" dag, först krysset sen V75, lite jobb, två hockeymatcher på TV och eurovision song contest i kväll.

För er som tycker om att lösa i grupp så finns "Melodikryssets Vänner" på Facebook, https://www.facebook.com/groups/111127618928101/




-------

V15. Alexander (Rybak) "Fairytale"
L13. Ta "Ta mig till havet"
L1&L11 Gyllene Tider "Juni, Juli, Augusti"
V6. Lamm "Bä, bä vita lamm"
V3&L2. Pretty Woman
L4. Rednex "Mama Take Me Home"

Paus

L5&V12. Tomas + Ledin "Sommaren är kort"
V10. Bess (Porgy and Bess) "Summertime" Opera av George Gershwin
V7. Adam (Lambert) "Whataya Want From Me"
V2&V8 We + Are "We are all the winners"
V12. Loa (Falkman) "Symfoni"
V9&L14. Ni + Se "Vill ni se en stjärna, se på mig"



2 kommentarer:

  1. Däckad en vecka. Tog mig upp på STIGA-åkklipparen igår. Tog en kaffe och löste krysset i efterhand.
    Adam Lambert klurigt. Är det trumpetaren Arnes son?
    Försöka ta mig ut och "trimma" tomten.
    Hälsar Lasse från ett 22GR. Arbrå

    SvaraRadera
  2. Arne stavade sitt namn Lamberth och denna Adam stavar Lambert. Det närmast Sverige Adam kommer verkar vara att han har ett förhållande med en Finska.
    Har precis klippt min matta, fyra öl i 29 graders värme.. Nu Hockey!

    SvaraRadera