lördag 6 april 2013

Melodikrysset V14/2013

God morgon, i dag får jag klara mig utan min fru... hon som kan alla nya artister och deras musik. Vi brukar dela upp krysset så att jag tar all klassisk och musik fram till 90-talet, hon tar från 90-talet fram tills idag.. Hoppas Eldeman bara spelar 50-70-tal idag. Om inte annat så har jag ju Melodikryssets Vänner på Facebook att luta mig emot. Vädret i Göteborg, sol molnfritt och 12 plusgrader på solsidan.



---

V8&V13. Tunna + Skivor (Siw Malmkvists Tunna skivor av dig)
L12. Skor (Ta av dig skorna)
L10. Jussi (Jussi Björling) "Varför"
V10. Jean (Billie Jean) "Billigt Vin" av Rallygänget
L5. Zorina (Jules Sylvain) Operett
V1& V11. Ravaillacz + Claes "En riktig jävla schlager"
L4. Arm (Nils Landgren) "Min arm runt din hals"


Paus

L2. Veronica (Maggio) "Välkommen in"
V6. Xerxes (Svensk TV-serie i sex delar från 1988)
L3. Lisa (Nilsson) "I samma andetag"
V7. Marina
L9. Adams (Bryan) "I do it for you"
L1. Roxette "The Sweet Hello The Sad Goodbye"

Då hoppas jag det var rätt i fyllt, lite osäker på V7. Men ingen kan väl hete Merina?

4 kommentarer: