lördag 26 januari 2013

Melodikrysset V04/2013

Hej alla kryssare. Då har ännu en vecka förflutit. Veckan som gått har pendlat mellan -16 till som idag -2 här i Göteborg. De flesta dagarna har varit lite grådassiga men i bland så har allt solen trängt fram. Glädjande denna vecka är att gruppen (Melodikryssets Vänner) jag driver på Facebook har vuxit ordentligt och är uppe i 235 medlemmar nu.

Så, nu är Lisa Syren slut och det är en halvtimma tills Krysset börjar, passar på att ta en kopp kaffe och macka....


V13. Peps (Persson) "Inga Varjar jagar mej"
L13. Peter (Pyotr) (Tchaikovsky) "Waltz of the Flowers"
L1. Bo-Kaspers-orkester "Världens ände"
L11. När (När vi rör varann)
V10 & V7 Ernst + Rolf "Min kärlekssång"
V9 & L12 Skyfall + Tre (Adele) (Daniel Craigs tredje film) "James Bond"
V6. Kockar (Werner & Werner med Sven Melander och Åke Cato)


Paus.

L4 & V1. Anna + Bergendahl "Rolling Dice"
L2. Ricky (Bruch) "Mig fångar ingen brud"
L3. Din "Jag vill vara din Margareta"
V8. Nisse (Nils Landgren) "Roy & Roger har en mack ihop" (Jag har en egen Mack!)
L14. Per (Gessle) "Kung av sand"
L5. Lasse (Stefanz) "I mina skor"


Tack för i dag.
Nästa vecka är jag i London så krysset kommer tidigast att finnas här på måndag.

10 kommentarer:

  1. Bilbatteriladdare inkopplad, Lången inlämnad och dator på. Nu kör vi. Lasse -5 Arbrå

    SvaraRadera
  2. Bricka till Göteborg. Va det du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pjotr eller Peter.(Tjajkowskij)

      Radera
    2. På Svenska så fick det bli Peter och det passade ju med Bo Kaspers orkester..

      Radera
  3. Ernst med misslyckat självmord.

    SvaraRadera
  4. Får man trycka in sitt förnamn på L5

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja om du heter Stefanz i e-namn... Ha det gott. Nästa vecka är jag över i London och kollar på Arsenal-Stoke.... Heja Stoke.. Min son skall med och han håller på Arsenal....

      Radera
    2. Vecka 5 utan problem. Har spelat på Arsenal, Arbrå-Lasse.Ha de

      Radera
    3. Förädare!!! (Hoppas du spelade 1-0 då)

      Radera