lördag 30 april 2011

Melodikrysset 17/2011

Från ett soligt Göteborg får ni här veckans rätta melodikryss lösning.

L4&V9. Första ordet ur Svenska titel. På Engelska sjöng Helen Sjöholm "DU är min man"

V1. Vilken geografisk plats handlar denna visa om? Vi hörde "Om Vi Nånsin Kommer Fram Till SAMARKAND" (kompositör och text Thorstein Bergman) näst största staden i Uzbekistan som Lill Lidfors sjöng.

L1. Ett efternamn på en Svensk artist? Martin STENMARCK sjöng "Everybody's changing" från 2010.

V11. Vad blir restprodukten från denna frukt? Här spelades "Gröna Små Äpplen" som Monica Zetterlund sjöng som egentligen är en engelsk låt (Little green apples av Bobby Russell) och svaret blir då SKROTT (och jag som alltid sagt skrutt...)

V8. En grupp med tredelat namn, ett utav dem passar in? Här fick vi lyssna på Electric LIGHT Orchestra (ELO) med låten  "Sweet Talkin’ Woman "

V7. Rätt ord ur titeln? Tysken Max Greger spelade Glenn Millers "MoonLIGHT Serenade"

V10. Vilket Svenskt dansbad? ARVINGARNA fick spela en av sina nya låtar "Livet Är Underbart"

NYHETER - En man har skjutits på öppen gata mitt i centrala Göteborg (dog)

L6&V5. En Svensk allsidig artist? ANNA TERNHEIM  (f. 31 maj 1978) musiker, pianist, gitarrist, sångerska och låtskrivare. 18 år yngre än mig och jag kan varken sjung, spela (mer än poker) eller komponera.

L3. Rätt ord ur en TV serie? Carl Davis skrev musiken till  "The World At War" som på svenska fick heta "En Värld I KRIG"

V12. Rätt ord ur titeln? Barbra Streisands låt som Barry Gibb skrev på Abumet "Guilty" (1977-78) här fick vi lyssna utan Barbras underbara stämma till "Woman IN Love" Om jag var tvungen att slänga all mina skivor och bara fick behålla 10, så skulle jag behålla denna.

L9. Ett förnamn? MARTIN Ljung (1917-2010) framförde "Ratata" från 1956.

L2.En Svensk grupp från Dalarna? Hade jag redan räknat ut att gruppen var MANDO-DIAO med "Gloria"


Inte allt för svårt.
Är ni inne och tittar? kryssa gärna i rutorna "Reaktioner" eller kommentera.
För någon vecka sen fick jag ett "TACK" som kommentar vilket var roligt.

1 kommentar:

  1. haha så bra att ha dig när man inte kan vissa ord när man gjort så gott man kunnat själv! :P

    SvaraRadera