lördag 20 november 2010

Melodikrysset 46/2010

Hej.
Missade krysset för andra veckan.... började dan på Brunnsboskolan med julpyssel (min dotters klass) för att avsluta dagen med att stå på Heden och titta på min son som spelar fotboll. Först kl. 17:00 kunde jag lyssna på en eftersändning av krysset på datorn. Nu var det så att jag hade inte behövt lyssna, min grupp (Melodikryssets Vänner) på "facebook" hade löst allt redan men... ingen lördag utan Eldeman.

Krysset började underbart på L1. med "The Three Tenors" med "O sole mio". På svenska heter denna grupp "De Tre TENORERNA innehållande Plácido Domingo, José Carreras och Luciano Pavarotti.
V14. En Spansk version av "Sweet Home ALABAMA"
L11. Vad kan man göra med detta "instrument" jo, efter musikstycket så skulle David Norton kunna gå ut och SÅGA med sågen.
V10. Filmmusik, BEE-GEES sjöng låten "Night Fever" ur Discofilmen "Saturday Night Fever"
med John Travolta
En trippel. L6&V2&V7. Här spelas "Raindropps Keeps Falling On My Head" av Burt Bacharach som fick Polarpriset 2001. 1:a ordet i svenska titel, REGNET. man blir BLÖT och som sagt så hette kompositören BURT.
V5. En utav mina barndoms favoriter. Kim LARSEN sångaren från den Danska 70-tals gruppen "Gasoline"
här med "næ, næ, næ" ur årets album "Mina Damer Og Herrer"
Sista innan nyheterna, V12. Visar sig att det måste bli GUL (under blågul fana, google)

LOKALA NYHETER. (snöat halt, ta det försiktigt)

L5. LOU-BEGA med låten "Mambo" (A little bit of Monica in my life)
V8. Arja Saijonmaa sjöng på finska "Ljuvliga UNGDOM"
L3. LJUVA sextiotal, Brita Borgs gamla hit.(dog i år, 4/5)
V9. Här fick vi lyssna på Sonja ALDÉN
V13. Från Filmen "The Man With The Golden GUN"
L4. Gruppen TOTO med låten "Hold The Line"
Och så var denna lördag till ända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar