lördag 13 november 2010

Melodikrysset 45/2010

Idag så missade jag krysset pga att min son hade en fotbollscup. Försökte att lyssna via mobilen, men det är inte så lätt när man skall kommunicera med de andra föräldrarna. Hade dock bett mina vänner i FaceBooks gruppen "Melodikryssets Vänner" att skriva alla svaren och på vilken adress svaret hade. För säkerhets skull så lyssnade jag igenom krysset när jag kom hem, och här är svaren.
V11. Här sjung Paradis Oskar ihop med Rasmus i filmen Rasmus på luffen. Deras riktiga namn var/är ALLAN Edwall och Erik Lindgren.
L12. Här sjungs det om en NÅL.
V15. Från Håkan HELLSTRÖMs nya album.
V13&L14 Willy Nelson framförde sin "On the road again" som på svenska fick heta "Jag SER mig OM"
V6&L4 Text och musik av LASSE & DAHLQUIST
V10. Elvis "Kiss Me Quick" fick bli PUSS
L5. Den svenska texten blir "ADRESS Rosenhill"

PAUS (snabb sådan, eftersom jag lyssnarfrån datorn i efterhand)

L1&V7. En utav mina favoritartisters dotter. MELISSA & HORN (Maritza Horn)
V9. Den här förstår jag inte så bra. Vad hoppas man att personen gör efter detta? Det enda som passar är SOVER, men låten var ju "Låt Mig Få Tända Ett Ljus" Se texten efter krysset???
V8. Från "Våra Värsta År" med AL Bundy
L2. Jill Jonssons inspelning från NASHVILLE (Here We Go Again)
L3. Vår kära OWE Thörnqvist
V1. Gruppnamnet är MANDO-DIAO gruppen som startades 1999 i Borlänge och har följande bandmedlemmar. Gustaf Norén, Björn Dixgård, Carl-Johan Fogelklov, Samuel Giers och Mats Björke




(Låt mig få tända ett ljus,
tända det bara för dig.
Färga din värld röd och klar,
se hur du glittrar till svar.

Ute går natten till ro,
bygger en gnistrande bro,
fram till vårt festglada hus,
där jag vill tända ett ljus.

Ett ljus för bara dig och mig,
ett ljus för bara dig och mig.

Låt mig få tända ett ljus,
värma dig om du är kall,
nynna en sång som du kan,
se hur du ler lite grann.

Sjärnklara midvinter kväll,
bäddar sin snömjuka fäll,
intill vårt festglada hus,
där jag vill tända ett ljus.

Ett ljus för bara dig och mig,
ett ljus för bara dig och mig.)
 
Inte sover någon i denna visa och inte är det någon vaggvisa, eller? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar