lördag 15 augusti 2015

Melodikrysset V33/2015

Eldeman på semester så Lisa Syrén får läsa upp vinnarna. Göteborg har sommar och tempen visar på 22°, I dag så är det tävlingar på Åby, Åbys stora pris, självklart så kommer jag att vara där. Förhoppningsvis går jag där ifrån med fickorna fulla.....

-------

L1. Fältskog (Agneta) "When You Walk In The Room"
V9. Skatorna "La Gazza Ladra: Overture" (Den tjuvaktiga skatan) Rossini
L3. Tavlor "Ett Träd" (Mats Paulson)
V8. Las-Vegas (Lennart Palm)
L5. Kiss "I Was Make For Lovin´You"
L6 & V7. It "Swing It Magistern"

Nyheter

V1. First-Aid-Kit "My Silver Lining"
L2. Restaurang (Kom kom till Brittas Restaurang) "Tulkaa Joukolla Kallen Kapakkiin"
V10 & V13. Orre + Äng (Sjösala vals Orrberget och Det går en vind över vindens ängar)
V12. Jinder (Little) "Sommarnatt"
L4. Ingenting "Här finns ingenting att hämta"
L11. Per (Gessle) "Juni, Juli, Augusti" (Gyllene Tider)

I dag var det väl lätt....

12 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! Har du ändrat dig? Lasse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är Facebook jag lämnat, detta gör jag när jag får tid, och det har jag nu....

      Radera
    2. Nu missade jag frågan på L3....

      Radera
  2. Svar
    1. Vad brukar han göra mer än att skriva visor?

      Radera
  3. Svar
    1. Den duon har jag svårt att lyssna på.

      Radera
  4. Blir det ingenting på L4? haha

    SvaraRadera
  5. Bra med STIM-pengar till Mats Paulson idag.

    SvaraRadera
  6. Tack för idag - Nu V75 och till Åby lite senare..

    SvaraRadera