lördag 18 oktober 2014

Melodikrysset V42/2014

God morgon alla "fuskare", för ni läste väl artikeln i Aftonbladet i går?
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19709282.ab

Göteborg bjuder på riktigt höstväder, grått men väldigt färggrant på alla träd som nu börjar släppa i från sig sina löv.

------

L1. Hellström (Håkan) "Äntligen på väg"
V10. Räkna "Räkna de lyckliga stunder blott"
L11. Alp "Alptoppens Ros"
L2. Dunderklumpen
V1. Hederström (Claes-Göran) "Det börjar verka kärlek banne mej"
L4. Rosen "The Rose"
L5. Martin (Stenmarck) "När änglarna går hem"

Nyheter och kaffe

V7. Ett "Ett litet rött paket med vita snören"
V8 & V9 & L13 Svensson + En + En
L9. Ebba (Grön) "800°"
V14 & V6. Bo + Lindfors (Bo Kasper och Lill Lindfors) "Han är så söt"
L3. Rufus (Wainwright) "Out of the game" (där fick jag googla=fuska)
V12. ABBA ""So long"

"De é EN itsy bitsy teenie weenie yellow polkadot bikini EN prickig baddräkt där midjan är bar"





6 kommentarer:

  1. Arbrå här. +3, fantastiskt eldsljus på himlen, vackert. Hade missat artikeln. Håller med Eldeman att det är ju inga bilar som lottas ut. Både brickor och badlakan går att köpa på loppis.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är ju en del i detta "fusk"....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lugn, jag tycker inte att du är en "värsting". Värre med bensintjuvar.

      Radera
  3. Nu fick man sig en smärre chock. Har i hela mitt liv trott att han heter Hedenström. Jag är nog inte ensam. Rufus Wainwright, bra sångare. Halva nöjet är ju att söka svaret ibland. Trevlig helg Lasse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid sagt Hedenström...ja alltid lär man sig något nytt. Ha en trevlig vecka

      Radera