lördag 27 september 2014

Melodikrysset V39/2014

God morgon alla kryssare. Nästa lördag så blir det ingen blogg om melodikrysset. Jag befinner mig då i Barcelona och kommer inte att kunna lösa krysset då. Krysset kommer att läggas upp på mån/tis.
Göteborg bjuder på en väldigt blåsig morgon men med en sol och 14°.

-----

L1. Amsterdam "Tulpaner från Amsterdam"
V7. Sun "Sun Street" (När du ler - Ingmar Nordström)
V10 & V16. Evert + Mysingen (Taube) "En vals på Mysingen"
L2 & L6. Daniel + Adams-Ray "Babbelover"
L13 & V11 & L14. Vi + Möts + Igen (Ingmar Nordström) "We´ll meet again"
L5. Nya (Nya Världen) "Dvorak's Symphony No.9 in E-Minor, Op. 95 '

halvtid

V1 &v V12. Andersson + Du (Benny) "Du är min man"
L3. Roxette "It´s possible"
L4. SE "Sverige fosterland"
L9. Vem (Vem satte dit Roger Rabbit) "Why don´t you do right" (Amy Irving)
V8. Elvira (Madigan) (Staffan Scheja)
V15. Ja (vi elsker dette landet)




9 kommentarer:

  1. God morgon. Idag är jag med på direktsändning. Lite och bita i förra veckan. Kul. Arbrå +9

    SvaraRadera
  2. Kunde inte känna igen Dvoraks Nya världen. Om nu det var den. Van att höra det mer lugna temat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjajkowskij skrev också en symfoni 1893, lät mer som honom.

      Radera
  3. VEM satte dit Roger Rabbit?

    SvaraRadera
  4. Du, jag har tänkt på en sak. Tidigare påannonserade man med"nu följer melodikrysset av och med Anders Eldeman". Nu säger man med Anders Eldeman. Kan det vara så att han slutat konstruera kryssen. Kanske förklaringen till lite annan nivå på frågorna. En undran bara. Ha de gött Lasse

    SvaraRadera