torsdag 26 september 2013

Melodikrysset V39/2013

Denna lördag så kommer lösningen att läggas upp i efterhand. Jag kommer att vara på bokmässan här i Göteborg och lösa krysset live.
Krysset kommer att läggas upp här under lördagen. Hoppas att ni som bor i och runt Göteborg kommer att göra som mig, lösa krysset på mässan.

-----
Då var jag tillbaka från bokmässan med säkert 40 kg böcker... Hade med mig ett kryss och skrivplatta men det var alldeles för trångt att skriva. Fick memorera in alla svaren och satte mig ner på ett fik efter sändningen och skrev ner lösningen. Det var lite klurigt att föröka komma på alla svaren i efterhand, men det gick. Kom man bara ihåg de långa svaren så hade man ju hjälp med några bokstäver på de korta orden.
Så här skall i alla fall krysset vara ifyllt.

L4. Sjöholm (Helen) "Tobakshandlarvisan" med BAO
V4. Sol "Here comes the sun"
L2 & L5. Miss + Li "Oh Boy"
V6. Hellström (Håkan) "Känn ingen sorg" av Lennart Palm
L3. Boheme (Operan La Boheme)
V8. Mage "Brev från kolonin"

Nyheter och kaffe för er.... Tjöt från Anders för mig..

V3 & V10. Bonnie + Tylor "It´s a heartache"
V11. Skavlan (signaturen till Tv programmet Skavlan)
L7. Trötta "Two sleepy people" (Bob Hope och Shirley Ross)
L1. Anslagstavlan (signatur till anslagstavlan)
L9. Eros (Ramazzotti) "Dove C´`e Musica"
V12. As "As times goes by" från Casablanca.


 Anders blev lite butter när han fick se att jag var där... Bara för Amatörer sa han ;)
 Här har vi båda Herrarna ihop, Anders Eldeman med Lennart Palm
Enligt Anders så var vi 2400 personer som trängdes runt scenen. 

2 kommentarer:

  1. Inga som helst problem idag tycker Arbrå +4 grader. Trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid när han är ute och sänder live brukar det vara lite lättare. Ha en trevlig helg själv.

      Radera