fredag 23 november 2012

Melodikrysset V47/2012

Jaha, då var det dags att ta tag i kryss 47 2012. Jag hoppas att krysset blir lite klurigare än de senaste veckorna, för jag är inte orolig för lösningen jag har ju Lasse Callmyr  som viskar i mitt öra.....

Om 11,5 timmar är det dax....

God morgon alla kryssare runt om i världen (brukar ha besök från 7-8 länder varje lördag)

Då var det dags...

L5+V6. Magnus+ABBA (Magnus Härenstam) "When I kiss the Teacher"
V10. Mus (Klas Klättermus)
L4. Sandaler (Sommaren är kort) med Magnus Johansson
V13+V1. Ray Charles "I can´t stop loving you" (Underbar)
V1+L1. Charles + Chaplin "Smile"
V14+V7 Sonja + Aldén "I din himmel"

Sport och nyheter.

L3. Lin "Nu skall vi skörda linet"
V11+L2. Lena Andersson "Är det konstigt att man längtar bort nån gång"
V12. Näsduken "Don´t cry for me Argentina"
L9. Sauna (bastu) (Arja Saijonmaa) "Samma himmel, samma sol"
V9. Ska "Ska vi plocka körsbär i min trädgård"
V8. Larsson (Stieg)

Då var denna lördag till enda... en timme går i bland väldigt snabbt..
I dag så har besökarna till denna blogg kommit från Sverige, Tyskland, USA, Norge, Danmark och Spanien

8 kommentarer:

  1. Tillbaka från Teneriffa. Nu kryssas det igen på dia.

    SvaraRadera
  2. Nu kör vi. Enkel början tycker Lasse Plus 5-gradigt Arbrå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir en lätt omg. +7 grått i GBG

      Radera
    2. Såg filmen "Moderna Tider" i måndags.Håller än.

      Radera
  3. Dagens hittillsfyndigaste. Anonyme Lasse C.

    SvaraRadera
  4. När ska vi få nå`t att bita i? Trevlig helg alla. Lasse C.

    SvaraRadera