fredag 27 januari 2012

Melodikrysset V04/2012

Oj, oj långt över 1000 personer var inne och smygtittade på förra veckans lösning (från nio länder). Nu börjar jag få lite press på mig att leverera "rätt svar". Jag fick sex kommentarer varav fyra positiva och två som tyckte det var fusk (undra varför dom var på denna sidan?) Melodikrysset är ett kryss som berör och aktiverar folk, se bara på mig som bloggar om det. Det är inte fusk att via datorn gå ut på nätet och söka svaret. Kan man så kan man och kan man inte så söker man svaret, svårare än så är det inte. Så till alla, välkommna till min blogg och få hjälp med det kluriga och till er som inte vill söka svaret, kom inte hit och "fuska"
Om 26 timmar så kör vi.....
Zzzzzzz, Zzzzzzz, Zzzzzz, aha dags att stiga upp
Då har 26 timmar gått, då kör vi igång

L1. Bob-Marley (No Woman, No Cry)
V8. Astronaut (Jimmy Osmond I am an Astronaut)
L2. Spartacus (film från 1960 av Stanley Kubrick, huvudroll Kirk Douglas)
V6&V10. Beatles & Lucy (The Beatles "Lucy in the sky with diamonds")
V1. Basshunter (Boten Anna)
L5 & V14. Ring & Svara (ABBAS Ring, ring)
L12. PS (PS sista sommaren - "Allt som jag känner" Tommy Nilsson & Tone Norum)

Sport och Nyheter

V7. Äng (Evert Taube - Sjösala vals)
L4. Nu-Ska-Vi-Vara (Nu ska vi vara snälla-Karl Gerhard)
V11. Lisa (Nilsson och Svante Thuresson "Solen i Maj")
L9. Trava (Häst) (Streaplers)"En Sliten Grimma"
V13 & L3. Yes & Hallon (Yes! We Have No Bananas - Hallonsaft med Smurfarna)





Kommentarer? tvilling.tvivlaren@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar