lördag 22 oktober 2011

Melodikrysset V42/2011

Då var det lördag igen. Veckans kryss skall var  nummer 42/2011.
När jag inte kan svaret själv så finns hjälpen här: http://www.facebook.com/groups/111127618928101/?notif_t=group_activity. Melodikryssets Vänner ca 65 personer runt om i Sverige som hjälps åt varje lördag med krysset.

L5. Nordsjön (Gamla Nordsjön -Harry Brandelius)
V4. Mandomsprovet (Simon & Garfunkel)
L3. Lovet (Mitt sommar lov)
L1. Smokie (Next door to Alice)
V6. Körsbär (Skall vi plocka körsbär i min trädgård)
L10 & L7. David Bowie (Let´s dance)
V13. Vid (Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv)

Då var det dax för påfyllning i koppen och nyheter

V9. Eastwood (Eva Östlund - Lyckost)
L2. Öser (Regnet det bara öser ner)
V11. Af (Caroline Af Ugglas - Snälla, snälla)
V8. Ut (Vintern rasat ut..)
L12. Bo (Kasper orkester - New Orleans)
V12. Bröder


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar