torsdag 25 augusti 2011

Melodikrysset V34/2011

Denna helg så är jag och frugan i Helsingborg så kryssets svar kommer att finnas här på denna sida först på söndag kväll.

Här är läget... Efter en natt (fre-lör) med åska och blixtar i ett under minst en timma där mullret inte hann avta förrän nästa knall kom och himlen var upplyst som på dagen hela tiden så gick vi upp vid åttatiden. Vi var på plats vid Sofieros Slott kl 09:30 och inne i parken kl. 10:00. Satte oss på en parkbänk med mobiltelefonen och började lösa melodikrysset. Vid halvtid så kom ett ösregn och åska med blixtar. Under ett träd (vet att man inte skall stå där) med en pissevåt fredagsupplaga av Aftonbladet med krysset och under paraply försökte vi lösa krysset så gott det gick. Regnet överröstade radion så det var inte mycket vi hörde och det gick inte så bra att lösa krysset på en våt tidning. Jag missad tre frågor men jag tog hjälp av min Facebooks grupp "Melodikryssets Vänner" så här kommer rätt lösning.

L1. Kyckling (Elda med höns)
V10. Dogge (Doggelito med Andra Generationen melodifestivalen 2010 med Hippare Hoppare)
L5. Florindo (Bagaren i San Remo)
L11. ET (Evert Taube)
L9. Te
V13. Två (Tea for Two)
V8. Imitationer
L4. Citroner (Längtan till Italien - Birger Sjöberg)
L2. Emilia (Big Big World)

PAUS - ÅSKA, ÖSREGN

V5. Flygmaskin (Min Gamla Gula Flygmaskin)
V7. Of (Army Of Lovers - Crucifield)
L3. Oslo (Turistens klagan)
V6. Ockelbo (When You Tell The World You´re Mine- Prins Daniels hemstad)
L12. Då (Michelangelo men så svara då)
V12. Där (Där Näckrosen Blommar)


Det gick denna vecka också!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar