lördag 26 juli 2014

Melodikrysset V30/2014

Då var det JUBILEUM det 200:e krysset (i rad) som publiceras på denna blogg!!!
 Göteborg bjuder på den sista av "bastudagarna" i dag. Prognoserna lovar en mer behaglig värme fr.o.m. i morgon. I dag så visar termometern på +26° och varmare kommer det att bli. Klarblå himmel med en svag bris. Idag är jag glad att jag måste jobba i eftermiddag... AC på jobbet, 20° i butiken :)

-------

V8 & L9. Ronja + Astrid (Ronja Rövardotter) (Astrid Lindgren) "Ronja och Birk Träffas"
V16. Vid "Vila vid denna källa"
L2 & L5. Veronica + Maggio "Välkommen in"
V5. My "My Way"
L4 & V6. Nilsson (Tommy) + Dörr "Öppna din dörr" Här med Lars Roos
L1. Underbart (är kort)
V12 & V14. Tänk + Om (jag hade en liten apa)

Nyheter och kaffe

L13. Kom "Kom i min famn" (Evert Taube)
V1 & V7. Ulveson + Lugn (Johan och Christina) "Stackars Axel sång"
V15. Ta "Ta mig till havet"
V11. A-B-C (Lennart Palm) Anna Books ABC
L3. Se (på mig) "Another Night" "Jan Johansen"
V10. Skin "Under your skin"



4 kommentarer:

  1. Grattis på högtidsdagen! Nu skulle det väl sitta bra med en Melodikryss-Bricka. Arbrå +26(redan)
    hälsar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite småtråkigt kryss idag. Men värmen visar sin bästa sida. +30 nu. Trevlig Helg Arbrå

      Radera
    2. Lite för lätt i dag. Ha det gott!

      Radera